Follow my blog with Bloglovin

2013. november 22., péntek

DIY- Photo Light Box elkészítése

Sziasztok! Kis szünet után ismét itt vagyok, és elhoztam nektek életem legelső DIY posztját is. Nem igazán szoktam ügyeskedni itthon, sokszor jobb a kész dolgokat a boltban megvenni, viszont ha magunk készítjük el, akkor sok esetben nem kevés pénzt tudunk megtakarítani. 
A mai DIY ötletemet elsősorban a bloggerináknak ajánlom-persze tudom, hogy sokan már elkészítették,csak én halogattam ilyen sokáig..-és azoknak, akik szeretnek tárgyakat fotózni.

Nem tudom miért kertelek annyit, hiszen a címből már kiderült, hogy ebben a posztban bizony a photo light box elkészítését fogom bemutatni.
Sokféle variáció létezik belőle, én egy youtube videó alapján készítettem el, amit ITT találtok.


Elkészítése:

Amire szükséged van hozzá:

-egy nagyobb kartondoboz
-fotópapír
-sütőpapír
-cellux
-olló/szike, toll


4 lépésből áll jóformán az elkészítése:

1-A tetejét mind a négy felén levágjuk

2-A két oldalára kimérjük a sütőpapírt,és kivágjuk a helyét, majd ugyanígy teszünk a tetején is(ha van nagyobb sütőpapírunk,akkor a felül is ugyanúgy ki tudjuk vágni, de nekem igen kicsi volt,és így oldottam meg)
Tipp: Figyeljünk oda arra, hogy kicsivel kisebb helyet vágjunk ki a papírnak, mint amekkora, hogy oda tudjuk rendesen ragasztani a kartonhoz.

3-Cellux-al odarögzítjük a sütőpapírokat a kartondobozon kivágott üres részekre. 

4-A fotópapírt vágjuk méretre és helyezzük be a karton belsejébe. Én a biztonság kedvéért papírragasztóval oda is ragasztottam, de ha pontosan mérjük ki, akkor nem fog elmozdulni.

És készen is vagyunk! :)

PLUSZ érdemes hozzá beszerezni minimum egy kisebb lámpát-én egy kicsi asztali led lámpát vettem hozzá- a megfelelő fényviszonyok miatt, főleg ha sötétedés után szeretnénk fényképezni.

És íme egy kis szemléltetés, hogy mennyit is számít a háttér:

Nagyon örülök, hogy végre rávettem magam ennek az elkészítésére, összesen talán ha fél órát szántam rá, viszont ezután sokkal szebb, és minőségibb képeket tudok nektek nyújtani a blogon! :)

Remélem tetszett nektek az első DIY ötletem, ha szeretnétek még látni többet belőle a közeljövőben, akkor jelezzétek nekem nyugodtan,ötleteket is szívesen várok,mire vagytok kíváncsiak! 

Ti készítettetek már lightbox-ot?


Puszii, Ivett




24 megjegyzés:

  1. Még nem készítettem ilyet, de nagyon jó lett a TIéd :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! : )
      Megéri rászánni egy kis időt,és elkészíteni szerintem :)

      Törlés
  2. Én ezt eddig miért nem csináltam meg? :) Köszi az ötletet, nem is tudtam, hogy a blogger csajok így fotóznak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már régóta terveztem az elkészítését, de most végre elkészült..:)
      Én leginkább termék fotózáshoz szeretném használni a háttér miatt, viszont egy-két szuper lámpával az esti fotózások is simán megoldhatók..:)

      Törlés
  3. fu nagyon jó lett a tiéd.:))
    nekem nem volt türelmem hozzá,inkább vettem készen egyet:)
    az enyémhez 5 féle színű háttér van,kicsi és mennyire praktikus. imádom használni,és tényleg sokkal profibb képeket lehet vele csinálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszii :)
      Itt nálunk nem is lehet venni sajnos, Ebay-en néztem de 15 dolcsit nem adnék ki érte. Te drágán vetted? az tök jó hogy többféle háttér is van hozzá, és igen, sokkal szebb képeket lehet vele készíteni :)

      Törlés
  4. Éppen egy jó hónapja csináltam, és én is írtam róla! :) Azóta csak ezt használom, és nagyon szeretem. Nem volt elpocsékolt idő az elkészítése! :)

    A tiéd is jó lett! :) Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Mindjárt meg is lesem a tiédet is : )
      Szerintem is megéri rászánni azt a kis időt :)

      Törlés
  5. Nekem se ártana elkészíteni egy ilyet, eddig csak a fotd típusú képeket volt nehéz fotóznom de korai sötétedés miatt most már a termék fotózással is bajba vagyok :)
    Nagyon jó lett, ügyes vagy! Kedvet kaptam hozzá, de én cipős doboz méretben gondolkodom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, és örülök, hogy te is kedvet kaptál hozzá :)

      Törlés
  6. Hű, micsoda trükk! :)) Ötletes és kreatív, ügyes vagy, tényleg szebb a lightboxszal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Bizony, van egy kis különbség az tutii..:)

      Törlés
  7. Megpróbálom majd én is elkészíteni. :) A tiéd nagyon jó lett és tényleg baromi nagy változást jelent. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszii :)
      Örülök, hogy te is kedvet kaptál hozzá, és bizony sokkal igényesebb és szebb képeket tudok így készíteni vele, úgyhogy tényleg csak ajánlani tudom az elkészítését! :)

      Törlés
  8. De jó lett! :) én is szeretnék majd csinálni egyet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Remélem neked is sikerül minél előbb elkészíteni! :)

      Törlés
  9. Hm, ezt megcsinálom, nagyon tetszik! Fotópapírt muszáj venni hozzá? Mennyibe kerül és merre találok, papírírószerben is lelhetek? köszi előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper, örülök hogy kedvet kaptál te is az elkészítéséhez! :)
      Szerintem papír írószerben találsz fotópapírt, én egy ilyen mindenes boltban találtam rá és átszámítva kb 250Ft-ba került. De ha nem találsz akkor esetleg kartonpapírral is el lehet készíteni szerintem. :)

      Törlés
  10. Én is kb. 3 hete készítettem egyet, de igazából annyira nem szeretem, de szerintem csak azért, mert a tökéletes világítást még nem találtam meg hozzá. Meg amúgy is, olyan piszkosul jó fényadottságok vannak a szobámban (csak este vagyok bajban:/), hogy ha megfelelő időben vagyok itthon, azt nem überelheti semmi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Este én sem szoktam használni,mert még nekem sem sikerült rendesen megvilágítanom, viszont a háttér miatt napközben imádom használni : )

      Törlés
  11. Nagyon jó lett én is kipróbálom köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm,örülök hogy tetszik, és hogy kedvet kaptál te is az elkészítéséhez! :)

      Törlés

Várom a hozzászólásodat! : )