Follow my blog with Bloglovin

2014. március 26., szerda

Tippek a blogoláshoz

Már több mint egy éve vagyok jelen a blogolás világában, és természetesen rengeteg blogot követek, olvasok nap mint nap. Még kezdőként nem sokat tudtam erről az egészről, csupán elkezdtem írni a posztokat, és gondoltam, majd mindet megtanulok szépen. Aztán lassacskán rájöttem, hogyan is kell fejlécet készíteni, a saját design-odat kialakítani, és stb. Valamelyik nap kipattant a fejemből, hogy néhány dolgot leírnék ezzel kapcsolatban, leginkább kezdő blogoknak szánom, segítségnyújtás céljából, és egyáltalán nem azért írom ezt le, hogy valakit kritizáljak, és tudom, hogy az én blogomon is rengeteg dolog van, ami nem tökéletes. 


Az első, és legfontosabb dolog, a design, amit az ember, ha rákattint a blogra, elsőként meglát. 
Ez úgy gondolom, hogy sosem lesz tökéletes, mindig lesz alakítani való rajta, de ez nem is baj.
Amire figyeljünk oda: A háttérszín és a betűszín legyen összhangban, könnyen olvasható legyen a szöveg. Ezzel arra célzok, hogy például rikító pink háttérszínnel együtt nem igazán passzol a szürke betűszín. Én már egy ideje a fehér hátteret részesítem előnyben, fekete betűszínnel. Persze ez lehet valakinek unalmas, de szerintem így olvasható el legjobban a szöveg.A betűtípus is legyen olvasható,mert találkoztam már olyan bloggal, ahol nem tudtam elolvasni a szöveget..

A fejlécedet próbáld meg egyedire elkészíteni, szerintem nagyon jól mutat csak a blog címe valamilyen különleges betűtípussal,vagy néhány kép az életedből, a lényeg az, hogy tükrözze a blog mondanivalóját.
A mérete legyen arányos, ezzel arra gondolok, hogy ne lepje el az egész képernyőt.

Az oldal tartalmát próbáld meg rendszerezni (cimkékkel )  és az oldalon, vagy a fejléc alatt,vagy az oldalsávban ezeket tüntesd fel, hiszen ha valaki egy konkrét dolgot keres az oldalon, akkor azt így könnyebben meg tudja találni.
De a kereső funkció is igazán hasznos erre a célra.



A szöveg mellett a másik fontos tényező a blogon a képek. Próbálj meg minél igényesebb képeket készíteni, és ha lehet, akkor a homályos képeket kerüld, mert ha nem látszik a lényeg, amit mutatni szeretnél, mondjuk egy lakktesztnél, akkor az nem lesz egy hasznos bejegyzés. Persze most nem arra gondolok, hogy akinek nincs méregdrága fényképezőgépe, az ne is kezdjen el blogolni, hanem próbáljunk meg mindig elég fényviszony mellett fotózni, és célszerűbb több képet is készíteni, hogy később tudjunk miből válogatni.
A kép mérete mellett se menjünk el, én kimondottan nem szeretem, mikor egy picurka képet beszúrnak a teszt mellé. Oké, hogy kattintásra ki lehet nagyítani, de szerintem sokkal igényesebb, ha egyből a teszt mellett látom teljes valójában a képet is. Én jelenleg most a 600*400-as képméretet szoktam választani, de régebben a 640*480-ast is használtam.( Kivételnek mondanám az inspirációs képeket, mint ahogy ebben a bejegyzésben is lehet látni)
Legegyszerűbben egy fényképszerkesztő program segítségével tehetjük ezt meg, ahol a képeket is meg tudjuk szerkeszteni. Most nem agyonretusálásról beszélek, én leginkább a fényviszonyokon szoktam állítani, és nagy ritkán effektet szoktam még használni. De kollázsokat is tudunk itt készíteni. Én a Photoscape-et használom, de ha nem szeretnél letölteni, akkor az interneten is rengeteget lehet találni. Például PicMonkey

A képeknek mindig adj címet,például a tesztnél a márka nevet, sorszámot, fantázianevet, hiszen így könnyebben rátalálnak majd a blogodra a keresőben, a képek segítségével.


Most pedig térjünk rá a szöveg tartalmára:Szerintem nagyon fontos, hogy kellő szókinccsel rendelkezzünk, és ne legyen tele a mondat szóismétléssel, mert az nagyon idegesítő.
Az írásod legyen leginkább egyedi,stílusos,amit szívesen olvas az ember.
Kerüld a helyesírási hibákat,amennyire lehet, inkább ha nem vagy biztos, hogyan is kell leírni az adott szót, szóhasználatot, akkor nézz utána.
Miután elkészültél a bejegyzéssel, érdemes többször is átolvasnod az egészet, és csak azután rányomni a közzététel gombra.

És a végére még néhány apróság:
Kommentelésnél elég idegesítő, ha folyton a szóellenőrzésbe botlunk, én nem egyszer nem küldtem el ezért a hozzászólásomat..
Ezt az opciót a blogger automatikusan bekapcsolja, viszont nekünk nem jelenik meg. Kikapcsolni pedig az irányítópulton belül a Beállítások pont alatt találjátok meg. Ha moderálni szeretnétek a bejegyzéseket, azt is ott tudjátok beállítani.
Érdemes néhány bejegyzést az oldalsávba kitenni- az elmúlt heti/havi népszerű bejegyzéseket például- az újonnan érkező olvasóknak.

Ennyi jutott eszembe, remélem nem hagytam ki semmit, de ha mégis, akkor azt a jövőben biztosan pótolni fogom. Remélem, hogy tudtam ezzel valakinek segíteni,és ha esetleg ti is tudtok még tippeket, ötleteket adni, akkor írjátok meg a hozzászólásban. Ha pedig tudok még valamiben valakinek segíteni, akkor nyugodtan írjon ide, vagy akár emailt. :)

További szép napot!

Puszii, Ivett




8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt olvasni ezt a bejegyzést! :) Egészen újnak számítok a blogvilágban, lassan 3 hónapommal. :) Igyekszem folyton fejlődni, képezni magam, hogy igényes és élvezhető bejegyzéseket kapjanak az olvasóim. Pont tegnap változtattam a blogom kinézetén, természetesen ahogy Te mondtad, mindig van mit alakítani rajta, de egyelőre most meg vagyok elégedve a végeredménnyel! :)
    További sikeres blogolást kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyön örülök, hogy tetszett a bejegyzés! : )
      Bizony, mindig van alakítani való a blogon, de jót tesz a megújulás, én azt mondom! :)
      Köszönöm szépen, neked is nagyon sikeres blogolást kívánok! :)

      Törlés
  2. Tényleg nagyon inspiráló voltál,am nekem tetszik a blog desingje :)
    Csak igy tovább! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tippeket, nagyon jól jönnek, ugyanis még csak nemrég kezdtem blogolni. :) Igyekszem minél több dologra figyelni, de persze mindig van alakítani való, pedig folyamatosan csinosítgatok valamin. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen,örülök,hogy hasznos volt a bejegyzés :)
      Persze,mindig van alakítani való a blogon...:)
      Nagyon sikeres blogolást kívánok neked! :)

      Törlés
  4. egyetértek a leírtakkal, jól összeszedted a lényeget :)
    viszont nem kötekedni akarok, de ha már említetted a helyesírást: a segítségnyújtás egybe írandó szó, ezért helyesen segítségnyújtásképp v. segítségnyújtásképpen szerintem, mivel a nyújtásképp önmagában értelmetlen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi,hogy szóltál, már javítottam is...:)

      Törlés

Várom a hozzászólásodat! : )